تبلیغات
سایت سنجش - بیشتر از کنکور مواظب خودتان باشید
پنجشنبه 1391/03/25  ساعت 12 و 57 دقیقه و 50 ثانیه

این مقاله به نقل از دوست عزیز و خوبم دانا دانشور می باشد.

شاید امكان كنترل كامل ترس و اضطراب این آزمون ممكن نباشد، اما توصیه‌هایی وجود دارد كه دانستن و عمل به آنها در كاهش این اضطراب بی‌تاثیر نیست. ناگفته نماند كه نگرانی و اضطراب ناشی از امتحان، امری طبیعی و در حد معمول آن مثبت است، چرا كه باعث تمركز و دقت بیشتر می‌شود، اما اگر دچار هیجان شدید، ضربان قلب بالا، سردرد و علایم مشابه می‌شوید، این نوعی اضطرابی منفی است و باید سعی كنید آرامش خود را حفظ كرده و اضطراب خود را به مرز طبیعی برگردانید.

استرس کنکور

به داوطلبان كنكور در روزهای آخر توصیه می‌شود كه خواندن مباحث جدید درسی را كنار بگذارند و در این فرصت به مرور یادداشت‌ها و نكته‌های جمع‌آوری شده از كتاب‌های درسی بپردازند تا از پراكندگی در یادگیری جلوگیری شود. شرط اصلی كاهش استرس در داوطلبان كنكور، برقراری محیطی آرام در منزل است. بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود كه در ایام برگزاری امتحانات كنكور از مهمانی‌ها و مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند.

این‌كه قهوه یا چای به بیدار ماندن فرد كمك می‌كند، تصوری اشتباه است، هر چند به اندازه مصرف‌ كردن این مواد در زمان مناسب، اشكالی ندارد، اما خوردن بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش اضطراب و حتی اختلال در ریتم قلب شود.

به كنكوری‌ها توصیه می‌شود ساعت خواب خود را تنظیم كنند تا روز امتحان با مشكل كم‌خوابی و خستگی مواجه نشوند. همچنین از داروهای خواب‌آور استفاده نكنند، چون سیستم عصبی را ضعیف كرده و سرعت عمل و قدرت تمركز را كاهش می‌دهد. در صورتی كه آزمون صبح برگزار می‌شود، لازم است صبحانه كامل، اما سبك مصرف شود. این صبحانه می‌تواند شامل نان، پنیر و گردو باشد، اما بهتر است مقداری از یك ماده غذایی شیرین مانند عسل یا مربا در وعده‌ی صبحانه مصرف شود.

اگر آزمون عصر برگزار می‌شود باید از مصرف ناهار سنگین، پرچرب و حجیم پرهیز شود، چرا كه در این صورت تمركز جریان خون به سمت معده و سیستم گوارش خواهد بود و خون‌ رسانی مناسب به مغز را كه نقش اصلی در فرآیند به خاطر آوردن مطالب را دارد، تحت تاثیر قرار می‌دهد. یكی از توصیه‌های مهم به داوطلبان كنكور این است كه شب قبل از كنكور، با لغو برنامه مرور درس و یادداشت‌ها به خود استراحت دهند.

در جلسه آزمون، هنگام پاسخگویی به تست‌ها به زمان پیشنهادی هر درس توجه داشته باشید و سوال‌ها را به ترتیب هر درس پاسخ دهید تا از این طریق سرعت عمل خود را تقویت كرده و در جلسه آزمون دچار كمبود وقت نشوید. زمانی كه مشغول پاسخ دادن به یك سوال هستید، فقط به همان سوال فكر كنید و به فكر سوال قبلی یا بعدی نباشید تا تمركز داشته باشید. هر ۱۰ سوالی را كه پاسخ می‌دهید، حتما شماره سوال‌ها را چك كنید تا در پاسخنامه جابجا علامت نزده باشید. هنگام پاسخ به سوال‌های هر درس، اول سوال‌های ساده و سوال‌هایی را كه مطمئنید پاسخ آنها را می‌دانید جواب دهید، سپس سراغ سوال‌های پیچیده یا سوال‌های وقت‌گیر بروید.

كاهش اضطراب والدین برای جلوگیری از انتقال آن به فرزندان، ‌دوركردن تفكرات منفی و نداشتن انتظار بیش از حد و توكل به خدا از عوامل موثر در كاهش میزان بروز اضطراب، در داوطلبان كنكور سراسری است.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
نرم افزار پخش مویرگی


ویزا استرالیا

مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری
شیشه حمام